Відділ освіти, молоді та спорту Михайлівської районної державної адміністрації
Головна » Статті » Методичний кабінет » Районна психолого-медико-педагогічна консультація

РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ ЩОДО ВИХОВАННЯ ДИТИНИ
  • Повірте в неповторність своєї дитини, у те, що вона єдина, унікальна, не схожа на жодну іншу і не є вашою точною копією. Тому не варто вимагати від неї реалізації заданої вами життєвої програми і досягнен­ня поставленої вами мети. Дайте їй право прожити власне життя.
  • Дозвольте бути собою, зі своїми вадами, вразливими місцями та чеснотами. Прийма­ти її такою, якою вона є.
  • Підкреслюйте її сильні властивості.
  • Не соромтесь виявляти свою любов до дитини, дайте їй зрозуміти, що любитимете її за будь-яких обставин.
  • Не бійтеся «залюбити» своє маля: сад­жайте його собі на коліна, дивіться йому в очі, обіймайте та цілуйте, коли воно того ба­жає.
  • Обираючи знаряддя виховного впливу, вдавайтеся здебільшого до ласки та заохочен­ня, а не до покарання та осуду.
  • Намагайтеся, щоб ваша любов не пере­творилась на вседозволеність та бездогляд­ність.
  • Намагайтесь впливати на дитину про­ханням — це найефективніший спосіб давати їй інструкції.

Уникайте помилок у вихованні.

  1. Не перевищуйте владу у стосунках з дитиною. Батьки, які виступають у ролі головної дійової особи, мають похмурий незадоволений вираз обличчя, втручаються у дитячі ігри, карають і вказують, що, як і коли робити.
  2. Не будьте егоїстом, не покрикуйте на дитину при найменших відхиленнях від вста­новлених вами еталонів її поведінки (дитина заважає вам відпочивати, випадково щось розбила чи розлила, порушує заборону їздити на велосипеді, гратися тощо). Не посилай­теся на зайнятість, головний біль, погане самопочуття.
  3. Не будьте ледачими у відносинах з ди­тиною, що виявляється в непослідовності у вимогах, у стилі виховання, в небажанні відмовитися від своїх справ та захоплень.
  4. Не будьте хвальковитими, не хизуй­тесь будь-якими успіхами своєї дитини. Не реагуйте гостро на успіхи інших дітей. Будь те скромними, вчіть скромності свою дити­ну. Завжди враховуйте здібності й інтереси дитини.
  5. Не будьте надмірно принциповими. Принциповість не завжди виправдана, але батьки мають упередження, що коли вони так сказали, то так і має бути, навіть якщо їх вимоги не завжди виправдані. У результаті такої принциповості батьки нерідко вдаються до фізичних покарань, позбавляють дитину прогулянки, забороняють улюблені угри, не розмовляють з нею тощо.

БАТЬКИ,  ПАМ’ЯТАЙТЕ

  • Якщо дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти.
  • Якщо дитина живе у ворожості, вона вчиться агресивності.
  • Якщо дитину висміюють, вона стає за­мкнутою.
  • Якщо дитина росте в докорах, вона вчиться жити з почуттям провини.
  • Якщо дитина росте в терпимості, вона вчиться приймати інших.
  • Якщо дитину підбадьорюють, вона вчиться бути вдячною.
  • Якщо дитина росте в чесності, вона вчиться бути справедливою.
  • Якщо дитина живе в безпеці, вона вчиться вірити в людей.
  • Якщо дитину підтримують, вона вчить­ся цінувати себе.
  • Якщо дитина росте в розумінні, вона вчиться знаходити любов у цьому світі.

Дитина щаслива тоді, коли вона вірить у найдорожчих людейбатька й матір.

Ну скільки ще повторювати?

Психологи дійшли висновку, що слова і вислови, які, на перший погляд, ніби й не «не страшні», однак мама їх повторює день у день, завдають чимало шкоди дитині. Навіть якщо ці вислови говорити спокійним тоном, вони дратують дитину не менше, ніж відверті грубощі й крик.

А є й інші слова, які люди зазвичай сором­ляться вимовляти, але які можуть «заглади­ти» образи й невдачі дітей, поліпшити їхній настрій, переконати в тому, що вони й гідні, щоб досягти успіхів у своєму житті.

ЗАБОРОНЕНІ ЗВЕРТАННЯ

ДО ДИТИНИ

  • Ну скільки разів тобі повторювати?
  • Я сказала — зроби!
  • Ти що, не розумієш?..
  • У всіх діти як діти, а ти...
  • За що мені така кара...
  • Не лізь, коли не можеш зробити...
  • І в кого ти такий вдався?..
  • Невже тобі важко запам’ятати, що ..
  • НЕОБХІДНІ ЗВЕРТАННЯ

    ДО ДИТИНИ

     

  • Давай-но вирішимо разом...
  • Як ти гадаєш?..
  • Мій любий...
  • Це ти добре придумав...
  • Я така вдячна долі, що ти в мене є...
  • Упевнена, що ти зможеш...
  • Тобі добре вдасться...
  • Я завжди знала, що ти розумний...
  • ОРГАНІЗАЦІЯ СПІЛКУВАННЯ В СІМ’Ї

    Пам’ятка для батьків

     

  • Приділяйте велику увагу повсякденно­му спілкуванню з дитиною.
  • Стежте за власним мовленням.
  • Намагайтесь говорити спокійно, доб­розичливо.
  • Не зловживайте словами «повинен», «треба».
  • Говоріть дітям «дякую», «вибач».
  • Давайте можливість дитині не тільки слухати, а й думати, висловлювати власні судження, брати активну участь у спілку­ванні.
  • Ненав’язливо поправляйте дитину, яка неправильно промовила слово чи побудувала фразу, причому краще зробити це під час роз­мови, щоб не переривати спілкування.
  • Формуйте в дітей навички ввічливого спілкування: вміти вислуховувати співроз­мовника, з повагою ставитися до його дум­ки.
  • Пам’ятайте: психолог — ваш по­радник у проблемах спілкування з дітьми. Радьтеся з ним.

     

     

    ВИХОВАННЯ В ДІТЕЙ ЧУЙНОСТІ,

    ВВІЧЛИВОСТІ Й ПОВАГИ ДО ЛЮДЕЙ

    Пам’ятка для батьків

     

    Будьте взаємно уважними, чуйними, уникайте сварок і образ.

    Подавайте дітям приклад такого ставлен­ня до сусідів, колег по роботі, а також до людей незнайомих, що потребують допомоги.

    Успіх виховання дітей залежить від поєднання поваги до дітей з вимогливістю до них. Дорослі часто забувають про те, як вони поводилися в дитинстві, які інтереси й сумніви сповнювали їхні серця. Вмійте поставити себе на місце дитини. Поважайте в ній людину, цікавтеся її успіхами й не­вдачами. Поважаючи дитину, не забувайте про вимогливість. Поважати — не означає потурати!

    Вправляйтеся зі своїми дітьми у гуман­них вчинках. Організуйте їхнє життя так, аби вони у справах могли виявляти турботу про менших і допомагати старшим (правиль­ний розподіл домашніх обов’язків), щоб вони були готові допомогти своєму товаришеві, бути ввічливими з сусідами і знайомими.

    Пам’ятайте: виховуючи дітей, ви виконуєте не лише батьківський, а й громадський обов’язок.

Категорія: Районна психолого-медико-педагогічна консультація | Додав: mih-vo (12.11.2014)
Переглядів: 1053 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]