Відділ освіти, молоді та спорту Михайлівської районної державної адміністрації
Головна » Статті » Податкова

Приватним підприємцям

Приватним підприємцям

У серпні звіт про суми нарахованого єдиного внеску потрібно подавати до Пенсійного фонду

Процедури адміністрування щодо прийняття та оброблення звіту про суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та обліку сплати страхових коштів у картках особових рахунків платників у серпні здійснюватиме Пенсійний фонд України. Таке рішення прийнято для створення сприятливих умов для платників єдиного внеску та уникнення соціальної напруги щодо здійснення пенсійних виплат за серпень.

Відповідно до положень пункту 3 Прикінцевих положень Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з проведенням адміністративної реформи” від 4 липня 2013 №406-VII сьогодні розглядається питання щодо подовження виконання зазначених функцій Пенсійним фондом України до 31 серпня 2013 року.

З огляду на це у серпні поточного року звіти про суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування потрібно як і раніше надсилати до Пенсійного фонду. Нагадуємо, що подати звіт необхідно не пізніше 20 серпня.

Також повідомляємо, що на веб-порталі Міндоходів розміщено для обговорення проекти наказів Міністерства доходів і зборів України „Про Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування” та „Про затвердження Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування” (http://minrd.gov.ua/diyalnist-/regulyatorna-politika-/regulyatorna-politika/2013-rik/107422.html та http://minrd.gov.ua/diyalnist-/regulyatorna-politika-/regulyatorna-politika/2013-rik/107420.html відповідно).

Зауваження та пропозиції до змісту регуляторних актів приймаються у письмовій та електронній формі протягом місяця з дня публікації оголошень за адресами: Міністерство доходів і зборів України, 04655 МПС, м.Київ-53, Львівська площа, буд. 8, e-mail: idanilov@minrd.gov.ua.

Нагадуємо, що функцію з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на Міндоходів покладено Указом Президента України від 24.12.2012 №726/2012 „Про деякі заходи з оптимізації системи центральних органів виконавчої влади”.

Підприємець протягом 15-денного терміну не зареєстрував у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну. Чи підлягає такій реєстрації накладна після закінчення 15-денного терміну?

            Пунктом 201.10 ст.201 Податкового кодексу України визначено, зокрема, що реєстрація податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) здійснюється не пізніше п’ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.

             Після закінчення 15 календарних днів з дати виписки податкової накладної платник втрачає можливість реєстрації в ЄРПН не тільки такої податкової накладної, а й будь-яких розрахунків коригування до неї.

            Відсутність факту реєстрації платником податку – продавцем товарів/послуг податкових накладних в ЄРПН та порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцеві на включення сум ПДВ до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов’язку включення суми ПДВ, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов’язань за відповідний звітний період.

            Також не надасть право покупцеві на внесення змін до податкового кредиту і розрахунок коригування до такої податкової накладної, але це не звільнятиме продавця від необхідності збільшення своїх податкових зобов’язань у разі перегляду цін за такою поставкою.

В якому звітному періоді фізична особа – підприємець, який зареєстрований як платник ПДВ менше ніж 12 календарних місяців, має право задекларувати бюджетне відшкодування?

Згідно із п.200.5 ст.200 Податкового кодексу України не мають право на бюджетне відшкодування особи, які:

  • Були зареєстровані як платники цього податку менш ніж за 12 календарних місяців до місяця, за наслідками якого подається заява на бюджетне відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів);
  • Мали обсяги оподатковуваних операцій за останні 12 календарних місяців менші, ніж заявлена сума бюджетного відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів).

Тобто, платник податку, вперше з моменту реєстрації платником ПДВ, має право задекларувати бюджетне відшкодування в податковій декларації з ПДВ, яка буде подаватися ним за наслідками 12 календарного місяця, що настає за місяцем його реєстрації платником ПДВ, за умови виконання вимог п.200.5 ст.200 Податкового кодексу України.

      Якщо податковий кредит нарахований внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів, то платник має право на бюджетне відшкодування незалежно від терміну його реєстрації платником ПДВ.

Чи має право підприємець - платник єдиного податку виписувати прибуткові касові ордери при розрахунках з покупцями?

Відповідно до пункту 2.2 глави 2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні (далі-Положення), затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004р №637 (зі змінами), підприємства (підприємці) здійснюють облік операцій з готівки у відповідних книгах обліку.

Однак, згідно з пунктом 4.2 глави 4 Положення підприємці касової книги не ведуть. Відтак підприємці не застосовують у своїй діяльності і прибуткові та видаткові касові ордери.

            Для обліку касових операцій нормативно-правовими актами України передбачено ведення підприємцями Книги обліку доходів і витрат. Форму такої книги та порядок її ведення затверджено наказом Державної податкової адміністрації України від 24.12.2010р №1025. Відповідно до вимог цього наказу фізичні особи – підприємці та самозайняті особи зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат, у якій щоденно на підставі первинних документів здійснювати записи про операції, що відбулися у звітному (податковому) періоді.

            Згідно з п.15 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.95р №265/95-ВР суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та /або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані надавати покупцю товарів (послуг) за його вимогою чек, накладну або інший письмовий документ, що засвідчує передання права власності на них від продавця до покупця з метою виконання вимог Закону України «Про захист прав споживачів» від 12.05.91р. № 1023-ХІІ.

            Отже, такі платники податків на вимогу покупця надають касовий чек, товарний чек, розрахункову квитанцію, що підтверджує факт продажу товарів.

Яке майно фізичної особи – підприємця не може бути використане як джерело погашення податкового боргу?

Відповідно до п.87.3 ст.87 Податкового кодексу України не можуть бути використані як джерела погашення податкового боргу платника податків:

·        майно платника податків, надане ним у заставу іншим особам ( на час дії такої застави), якщо застава зареєстрована згідно із законом у відповідних державних реєстрах до моменту виникнення права податкової застави;

·        майно, яке належить на правах власності іншим особам та перебуває у володінні або користуванні платника податків, у тому числі (але не виключно) майно, передане платнику податків у лізинг (оренду), схов (відповідальне зберігання), на комісію; давальницька сировина, надана для переробки, крім її частини, що надається платнику податків як оплата за такі послуги, а також майно інших осіб, прийняті платником податків у заставу чи заклад, довірче та будь-які інші види агентського управління;

·        майнові права інших осіб, надані платнику податків у користування або володіння, а також немайнові права, у тому числі права інтелектуальної (промислової) власності, передані в користування платнику податків без права їх відчуження;

·        кошти кредитів, або позик, наданих платнику податків кредитно-фінансовою установою, що обліковуються на позичкових рахунках, відкритих такому платнику податків, суми акредитивів, що виставлені на ім’я платника податків, але не відкриті;

·        майно, вільний обіг якого заборонено згідно із законодавством України;

·        майно, що не може бути предметом застави відповідно до Закону України «Про заставу» від 02.10.92р №2654-ХІІ;

·        кошти інших осіб, надані платнику податків у вклад (депозит) або довірче управління, а також власні кошти юридичної особи (фізичної особи – підприємця), що використовуються для виплат заборгованості, з основної заробітної плати за фактично відпрацьований час працівниками.  

20 серпня закінчується строк сплати авансових внесків платниками єдиного податку І та ІІ груп за серпень 2013 року

Авансові внески для фізичних осіб–підприємців - платників єдиного податку першої і другої груп нараховуються органами Міндоходів. Підставою для нарахування авансових внесків є заява платника щодо розміру обраної ставки єдиного податку, заява щодо періоду щорічної відпустки та/або заява щодо терміну тимчасової втрати працездатності.

Платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця. Тобто, строк сплати авансових внесків з єдиного податку такими платниками за серпень 2013 року закінчується 20 серпня.

Сплата єдиного податку здійснюється за місцем податкової адреси платника.

Водночас, платники єдиного податку зазначених груп можуть сплатити єдиний податок авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року.

Порядок нарахування та строки сплати єдиного податку визначені ст.295 Податкового кодексу України.

Підприємці на загальній системі можуть зменшувати суму авансових платежів

Фізичні особи–підприємці, які працюють на загальній системі оподаткування мають право зменшувати суму авансових платежів з податку на доходи фізичних осіб всередині року, у разі якщо не вийдуть на запланований рівень доходу.

Зокрема, у разі зменшення суми отриманого доходу за попередній календарний квартал поточного року більш ніж на 20 відсотків порівняно з розрахунковою очікуваною сумою доходу на такий квартал платник податку має право зменшити суму авансового платежу, що підлягає сплаті у встановлений строк, пропорційно до зменшення суми зазначеного доходу.

Для такого зменшення суми авансового платежу фізична особа– підприємець до настання строку сплати такого авансового платежу подає до територіального органу Міндоходів заяву у довільній формі. Водночас, така заява повинна містити розрахунок зменшення суми авансового платежу та коротке пояснення обставин, що призвели до зменшення суми отриманого доходу.

Нагадуємо, авансові платежі з податку на доходи фізичних осіб розраховуються підприємцем самостійно, але не менш як 100 відсотків річної суми податку з оподатковуваного доходу за минулий рік, та сплачуються до бюджету – по 25 відсотків щокварталу (до 15 березня, до 15 травня, до 15 серпня і до 15 листопада).

Відповідна норма визначена пп.177.5.1 п.177.5 ст. 177 Податкового кодексу України.

У випадку зміни податкової адреси або місця провадження діяльності – подайте відповідну заяву

У разі зміни прізвища, імені, по-батькові фізичної особи-підприємця або серії та номера паспорта подається відповідна заява про це протягом місяця з дня виникнення змін.

Платники єдиного податку І та ІІ груп у випадку зміни податкової адреси суб`єкта господарювання, місця провадження господарської діяльності, видів такої діяльності заяву подають не пізніше 20 числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулися такі зміни.

Платники єдиного податку ІІІ та V груп у разі зміни податкової адреси суб`єкта господарювання, місця провадження господарської діяльності разом із заявою подають податкову декларацію за податковий (звітний) період, у якому відбулися такі зміни.

Зазначені зміни вносяться до раніше виданого свідоцтва платника єдиного податку територіальним органом Міндоходів у день подання платником відповідної заяви.

Порядок видачі та отримання свідоцтва платника єдиного податку визначено ст. 299 Податкового кодексу України.

 

ГУ Міндоходів у Запорізькій області

 

Категорія: Податкова | Додав: mih-vo (21.08.2013)
Переглядів: 761 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]